Frågor och svar: Hemsidan

Hej

Vi har fått både ris och ros om hemsidan, vilket är bra. Om alla vore nöjda så vore livet för enkelt. Nedan finns klargöranden på de frågor och påståenden som än så länge kommit in:


Nr 1: Jag kan inte logga in

Rent tekniskt så så är ni inledningsvis endast mottagare av ett mailutskick (inte medlemmar på hemsidan). För att få tillgång till all info på hemsidan måste ni aktivt bli medlemmar (detta kunde vi inte lösa automatiskt åt er, utan är något ni aktivt måste göra själva).


Gör så här:

  • Klicka på "Logga in" uppe i högra hörnet

  • Längst upp ser du nu "New to this site? Sign up" - klicka på "Sign up".

  • Efter det kan du välja att skapa ett konto med en email-adress eller att logga in med uppgifter från ditt Facebook-konto eller Google-konto.

  • Välj det som passar dig bäst och följ instruktionerna, så är du nu medlem på hemsidan.


Nr 2: Det är bara min partner som är medlem i föreningen - kan jag också bli medlem på hemsidan?

Ja - hemsidan är byggd för alla som har intresse av ta del av informationen från HV-fiber! Du, din mormor, din svåger och dina barn är hjärtligt välkomna. Medlemskap till hemsidan och medlemskap i föreningen är två skilda saker. Följ instruktionerna under Nr 1.


Nr 3: Det ser ut som om jag har fått skräppost i min mail. Jag vågar inte klicka på någon jag inte litar på!

Tycker vi är en bra inställning och är något vi uppmuntrar er att fortsätta med.


Dessvärre kan vi inte göra så mycket åt att mailutskicket upplevs som misstänkt. Ni måste själva avgöra detta.


Gillar ni inte att få mail automatiskt då nyheter finns, så går det att göra "unsubscribe" (avregistrera sig) från mailutskicket. Ni måste då gå in sporadiskt och kolla själva om det har uppstått ex en driftstörning eller kommit en nyhet som kan vara viktig för dig - Detta är en smaksak.


Dock rekommenderar vi att ni blir medlemmar på hemsidan, så att vi enkelt kan få kontakt med er om något viktigt har hänt som ni bör ta ställning till.


Nr 4: Mailutskicket är inte från en betrodd källa och hamnar i min skräppost!

Inte heller detta kan vi göra något åt, utan det är du själv som måste ta steget och "tro på oss". Faktum är att vi alltid har haft samma problem med mail som hamnar i skräppost.


Viktigt är (om ni önskar ha informationen) att ni själva ser till att kolla er skräppost och flyttar mailen till er vanliga mailkorg (eller gör dem betrodda). Oavsett kan inte vi tvinga era mailklienter att lita på oss, utan det är något ni aktivt måste ordna med, om detta skulle vara ett problem.


Nr 5: Måste ni skicka meddelanden "mitt i natten"!

Ledsna för att det kom några mail tidigt på morgonen. Fr.o.m. nu kommer vanliga nyheter skickas på "vakna tider", men vi förbehåller oss rätten att skicka driftstörningar så fort och när vi har information om dem.


Man kan delvis styra detta själv också.

  • Om man inte är medlem göra "unsubscribe" på mailutskick (se Nr 3)

  • Är man medlem kan man gå in på sin profil (uppe i högra hörnet, välj "My Account") och välja "settings". Här kan man stänga av alla eller valda notifieringar.

  • Har man mobil-appen går det att under inställningar styra detta.


Mvh

Styrelsen

312 views0 comments

Recent Posts

See All

Tack!