Felsök så här:
Kolla om lamporna lyser på din MO/mediaomvandlare (lådan som sitter på väggen där fiberkabeln kommer in).
Om ingen lampa lyser, är det troligtvis ett problem med elen
Kontrollera om strömknappen på MO'n är avslagen - slå på den!
Kontrollera om strömsladden sitter i - sätt i den!
Kontrollera vägguttaget med ex en lampa - kolla proppar!
Testa att låna grannens elsladd till deras MO - byt sladd!
Om inget av detta fungerar så är det något elektriskt fel på din MO - byt ut!
Om endast 1 lampa lyser på MO'n
Titta noga på vad lampan heter. Är det "PWR"-lampan (Power), så har MO'n ström, men det kommer inte in någon signal från fibret (lampan som heter "WAN" lyser inte) - testa att starta om utrustningen!
Slå av strömmen i 15-20 sek och slå på igen och se om nu även "WAN"-lampan lyser. Om inte - repetera avslagning av strömmen, men nu med längre och längre avstängningsintervall (i 3-4 omgångar, upp till 30 min avstängning). - fråga nu en granne om det funkar hos dem.
Om inget är fel hos grannarna - kolla hemsidan på driftsinformation eller om du har tillgång till Facebookgruppen kan det finnas information där också.
Om du inte får något svar på detta - kontakta din tjänsteleverantör (de som levererar bredbandet, ex Viasat om du har Gruppavtal) i första hand.
Om din tjänsteleverantör säger att allt är ok - kontakta IP-only
Om IP-only säger att allt är ok - kontakta Styrelsen
Om två lampor lyser på MO'n
Beroende på vilka lampor
Både "PWR" och "WAN"
Då fungerar fibret och bredbandet - det är sannolikt något fel på antingen din egen Router eller på den enhet som du kopplat till MO'n
Både "PWR" och någon av "LAN"-lamporna
MO'n fungerar men får ingen signal från fiberkabeln.
Kontakta din tjänsteleverantör
Om allt verkar ok hos dem - kontakta IP-only
Du är i alla lägen välkommen att kontakta Styrelsen om du behöver hjälp, men vi skulle uppskatta om du kunde hjälpa oss att felsöka så långt det går, så kan ge dig en bättre och snabbare hjälp.