Problem med Viasat-boxen?
Det är nu ett antal personer som kommit in med frågor om Viasat TV-boxen, som följer med Gruppavtalet. Boxen upplevs antingen ha "hängt" sig, eller att den inte fungerar som den ska. Nedan bild visas då på TV'n.

Anledningen är att programvaran till boxen håller på att uppdateras. Programvaran uppdateras bl.a. för att man ska få tillgång till nya tjänster och funktioner.
Om du får det här meddelandet, så är det viktigt att du låter boxen arbeta färdigt. Det ska (enligt uppgift från Viasat) ta ca 30 minuter - men ta det bara som en fingervisning, då det kan ta längre tid.
När du ser det här meddelandet är det viktigt att du inte stänger av boxen, för då kommer hela förloppet börja om från början igen. Enklast är om du låter TV-boxen stå påslagen över ett par timmar (exempelvis över natten) och låter installationen gå klart.
Är det fortfarande problem? Då kan du manuellt ladda ner programvaran genom att följa instruktionerna här (från Viasats hjälp-sida).
Annars kontaktar du oss, så försöker vi hjälpa dig.
Mvh
Styrelsen